Dzień Dorosłych
Dzień Dorosłych Kolejnym zagadnieniem omawianym w grupie „Jeżyków” w ramach realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pt. „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” była dorosłość. Na wstępie dzieci odpowiadały na kilka pytań m.in. „Kto to jest osoba dorosła?” „Co może/musi robić?” „Jak się zachowuje/jak nie powinna?”. Następnie wysłuchały wiersza pt. „O kotku Amadeuszu, który chciał być dorosły” oraz szukały różnic między osobami dorosłymi i dziećmi. Poznały zawody, które mogą wykonywać dorośli oraz opowiedziały kim z zawodu są ich najbliżsi. Na koniec zajęć dzieci miały za zadanie wyobrazić sobie siebie jako osoby dorosłe i przedstawić swoje pomysły w formie graficznej. Dzieciom nie brakowało bardzo ciekawych pomysłów. Dzięki prezentacji swoich prac dowiedzieliśmy się, że marzą, aby zostać pilotem samolotu, kosmetyczką, weterynarzem, występować na scenie w blasku reflektorów - być baletnicą, mieć duży dom z ogrodem oraz samochód. Na początku zajęć większość dzieci uważała, że gdybyśmy mieli magiczną różdżkę, która spełnia życzenia chcieliby już być dorośli, natomiast pod koniec zajęć stwierdzili, że nie jest łatwo być osobą dorosłą i wolą jeszcze przez jakiś czas zostać dziećmi.